Vastaamme reklamaatioihin nopeasti
Tehtaallamme laadunvalvonta on todella tehokasta, koska kaikki tuotteemme valmistetaan käsityönä. Kuitenkin joskus virheitäkin voi sattua tai kuljetuksessa voi syntyä vaurioita.
Olemme saaneet asiakkailtamme positiivista palautetta siitä, että reklamaatiotilanteet hoituvat kanssamme sujuvasti. Jos jokin asia mietityttää tai jos löydät ikkunoista jotakin huomautettavaa, ole siis heti yhteydessä ikkunoiden myyjään niin etsimme tilanteeseen ratkaisun!
Tutustu ikkunoiden mukana tuleviin vastaanotto-ohjeisiin
Ikkunoiden mukana toimitetaan aina vastaanotto-ohje, josta löydät myös huolto-ohjeita ja takuutiedot.
Voit tarvittaessa ladata vastaanotto-ohjeen myös tästä:
Kenelle reklamaatio osoitetaan?
Reklamaatiot tehdään lähtökohtaisesti siihen paikkaan, mistä ikkunat on ostettu. Jos siis olet asioinut suoraan kanssamme, reklamaation voi tehdä tehtaallemme, missä reklamaatioista vastaa Sami Mölsä. Jos taas olet ostanut ikkunat jälleenmyyjältä tai alueellasi toimivalta asentajaltamme, voit osoittaa reklamaation heille.
Reklamaatio suoraan tehtaallemme:
Tarkasta ikkunat heti, kun ne saapuvat!
Jos huomaat ikkunoiden toimituksen yhteydessä vaurioita, huomauta asiasta välittömästi kuljettajalle ja pidä huoli, että hän merkitsee vauriot rahtikirjalle ja kuvaa vauriot. Ilmoita asiasta myös heti ikkunoiden myyjälle, jotta hän voi tehdä reklamaation kuljetusvauriosta.
Myyjällä on 7 päivää aikaa tehdä reklamaatio kuljetusyhtiölle, minkä jälkeen kuljetusyhtiö ei enää korvaa vaurioita, joista ei ole rahtikirjalla merkintää. Siksi vastaanottajan tulee tarkistaa lähetys huolellisesti heti sen saapuessa!
HR-Ikkunoilla on 2 vuoden takuu
Ikkunoiden tekninen takuu on 2 vuotta. Eristyslasielementtien tiiviystakuu on 5 vuotta. Tehtaalla pintakäsiteltyjen (ei suojakäsitelty) puu- ja puu-alumiini-ikkunoiden lahoamattomuustakuu on 10 vuotta.
Solarin kaihdintuotteiden takuuaika on 5 vuotta valmistukselle ja materiaalille. Takuu ei korvaa ulkoisista tekijöistä johtuvia vaurioita kuten esim. lintujen rikkomia hyttysverkkoja.
Takuu alkaa tavaran toimituspäivämäärästä.
Reklamaatioon tarvittavat tiedot
Kun teet reklamaation, kerro viestissäsi seuraavat asiat:
- Milloin ikkunat on toimitettu
- Onko ikkunat jo asennettu vai vielä asentamatta (jos vauriot on huomattu ennen asennusta, ikkunoita ei saa asentaa ennen reklamointia, jotta vialliset osat voidaan vaihtaa)
- Millainen vika on kyseessä, missä kohtaa ja onko se monessa ikkunassa
- Vaikuttaako kuljetusvauriolta vai oletettavasti jo tehtaalla syntyneestä viasta
Olisi hyvä, jos pystyt ilmoittamaan reklamaatiota tehdessäsi seuraavia tietoja:
- Nimesi
- Tilausvahvistuksen numero (löytyy tilausvahvistuksen oikeasta yläkulmasta)
- Rivinumero, missä ikkunassa vika on
- Rahtikirjan numero
- Valokuva(t) vaurioista
Jos et löydä kaikkia tietoja, se ei estä reklamaation tekemistä. Eli ota vain yhteyttä, niin perehdymme asiaan!
Laskun maksaminen reklamaatiotilanteessa
Toimitamme laskun, kun ikkunat ovat lähteneet meiltä matkaan, ellei toisin ole sovittu. Maksuaika kuluttajilla on 14 pv, yritysten kanssa maksuaika sovitaan tapauskohtaisesti.
Reklamaatiosta huolimatta lasku maksetaan normaalisti, ellei reklamaation yhteydessä ole myyjän kanssa toisin sovittu.
Haluatko antaa palautetta?
Vaikkei olisi reklamoitavaa, kuulemme mielellämme, miten yhteistyö kanssamme sujui. Olitko tyytyväinen meiltä saamiisi ikkunoihin ja palvelun laatuun?